Incassobureau inschakelen

Altijd uw partner om de hoek

Een incassobureau inschakelen levert u meer op dan u denkt!

Klanten niet durven bellen omwille van de goede relatie, aanmaningen die blijven liggen of maar aanmaningen blijven sturen in plaats van te procederen: veel mkb-ondernemers wachten te lang met het inschakelen van een incassobureau. En dat is echt nergens voor nodig. Uw debiteuren begrijpen wel dat zij behoren te betalen. Als wij dit deel van uw debiteurenbeheer van u overnemen, houdt u de klantrelatie zuiver.

Wij kijken met een helicopterview naar de incasso opdracht(en) en voeren die ook uit. Hard op de inhoud, zacht op de relatie maar ook kritisch naar de schuldeiser, u als onze opdrachtgever. Als wij zien dat bepaalde processen voor aanpassing vatbaar zijn zullen we dat zeker met u delen.  We geven u dus ook ongevraagd advies. Daar wordt iedereen beter van!

Stel het niet langer uit

Daarom VMP & Partners

Wij leveren maatwerk voor iedere opdrachtgever

Wat is gewenst in uw situatie: eerst nog aanmanen, bellen of procederen? Iedere klant is anders. Wij nemen meer dan 25 jaar ervaring mee in onze adviezen. Dat merkt u aan de snelle besluitvorming, toegankelijke benadering naar de debiteur en soepele processen. Maatwerk betekent dat we ook eerlijk naar u toe zijn, en u tips geven als er bijvoorbeeld een rekening openstaat waar dat vermeden had kunnen worden.

Anders dan de meeste incassobureaus, denken wij mee met uw workflow/proces. Soms ontstaat het uitblijven van betalingen door manco’s in uw eigen systeem of een ingesleten gewoonte. “Dat doen wij altijd zo” horen wij met enige regelmaat. Het gevolg? Te late facturatie, uitgestelde aanmaningen en vaak ook weerstand om te bellen. Door hier vooraf naar te kijken en met u mee te denken, boeken we al direct winst en trachten wij gezamenlijk uw DSO te verlagen.

Wat ons écht onderscheid van collega’s is onze wijze van communiceren. Een vast contactpersoon die telefonisch of per e-mail rechtstreeks bereikbaar is. Geen onpersoonlijk telefoonkeuzemenu, maar een direct nummer, of e-mailadres zowel opdrachtgever als diens niet betalende klanten.

Actief in meer dan

0 landen

Travelled for worldwide customers

0 miles

95% van de debiteuren

reageert binnen 0 uur

Ook voor grote volumes incasso-opdrachten

Voor de verwerking van onze incasso-opdrachten werken we met Othomatic. Een systeem dat zó goed is ingericht dat het élk proces aankan, dus ook die van u. U boekt dus direct tijdswinst omdat u zowel enkele als batches (portefeuilles) van duizenden incasso-opdrachten geautomatiseerd kunt aanleveren. Het is hierbij niet de vraag of ons systeem uw incasso-opdrachten kan verwerken maar of uw afdeling de inbound aan reacties kan verwerken. Regelmatig vraagt een opdrachtgever om de sommaties gefaseerd te versturen in plaats van een heel groot aantal tegelijk.

Veel van uw cliënten/debiteuren nemen toch eerst contact me u op nadat ze van ons een sommatie hebben ontvangen. Ook de grote internationale incassobureaus schakelen ons in voor snelle resultaten. Gekscherend zeggen wij wel eens dat het niet uitmaakt aan wie een internationale incasso-opdracht wordt uitbesteed, uiteindelijk komt het dossier toch wel bij ons terecht. 

Uiteraard heeft u altijd toegang tot uw dossiers en daarmee direct inzicht in de status van een vordering.

Internationale incasso

Het maakt niet uit waar uw debiteur gevestigd is, wij trachten altijd deze te bereiken. In 180 landen kunnen wij snel acteren. Omdat wij met lokale partners werken, zit de schuldeiser altijd direct om de hoek, en dat doet iets met het betaalgedrag van de debiteur. Andersom werkt het ook: veel buitenlandse opdrachtgevers kiezen voor ons incassobureau voor onbetaalde vorderingen in Nederland.

Wat wilt u bereiken? Bel 036 5460505 en maak een afspraak. Dan kijken we samen met u wat uw uitdagingen in het proces zijn.

Wanneer kunt u ons incasso- en adviesbureau inschakelen?

U kunt als schuldeiser bij ons terecht voor advies over en uitvoering van debiteurenbeheer en incasso. Wij worden als incassobureau ingeschakeld door lokale ondernemers, mkb in heel Nederland, grote (financiële) instellingen in Nederland en in het buitenland. Bijvoorbeeld autoverhuurbedrijven, ziekenhuizen en internationaal opererende webshops.

 

Zelfs grote internationale incassobureaus besteden hun incasso aan ons uit. Simpelweg, vanwege onze snelle processen en effectiviteit. Wij nemen de incassoprocedure uit handen en zullen waar nodig ook procederen.

Bijzonder: u kunt ons ook inschakelen uitsluitend voor uw internationale incasso, naast uw eigen incassopartij.

Actief in meer dan

0

verschillende landen!

Telecollect

Onze ervaring is dat een telefoontje heel effectief kan zijn. Dit vergt tijd en expertise. Ons telecollect-team benadert uw debiteuren alsof zij medewerker van uw afdeling debiteurenadministratie zijn.

 

Door het directe contact met uw klanten, horen we meteen of er problemen spelen. Hiermee kunt u binnen uw onderneming aan de slag, behoudt u uw klanten en zal men eerder geneigd zijn tot betalen, simpelweg omdat er naar hen geluisterd wordt.

 

Wij kunnen ook namens u een betalingsregeling treffen, dat voorkomt wellicht een incassoprocedure.

Procederen

Als uw cliënt niet wenst te betalen en er wordt ook geen reden gegeven waarom betaling uit blijft dan kan het vervolg van een minnelijke incassoprocedure de gang naar de rechter zijn. Ons team heeft heel ruime ervaring in het voeren van gerechtelijke procedures. Daar waar gewenst of bij wet vereist, werken wij ook samen met verschillende gespecialiseerde advocaten. We hebben een zeer efficiënte en kostenreducerende samenwerking met een team van gerechtsdeurwaarders.

 

Heel practisch is het dat veel van de gerechtsdeurwaarders in Nederland gebruik maken van hetzelfde incassosysteem als wij dat doen. Dat maakt de communicatie vlot en eenvoudig.

Incassoprocedures voorkomen

Alvorens een incasso procedure op te starten, kunnen wij uw laatste sommatie verzorgen. Bij de zogenaamde B2C incasso is het versturen van een “14 dagen brief” een must.

 

De tekst dient aan allerlei voorwaarden te voldoen en ook het mogelijk te vorderen bedrag aan incassokosten dient juist te worden vermeld. Wij kunnen u deze taak uit handen nemen en de verzending van de laatste sommatie verzorgen. Deze sommatie bevat ons briefhoofd maar uw bank- en contactgegevens. Deze kunnen gaan van enkele sommatie per maand tot heel grote aantallen waarbij u kunt aangeven of deze per post én voorzien van een (daadwerkelijke) handtekening worden verzonden of sec per e-mail. 

Graag bespreken wij met u onze mogelijkheden en zenden wij u onze offerte toe op basis van het aantal te verzenden sommaties en uw voorkeuren.